söndag 8 februari 2009

Nu räcker det...

Landar mjukt!
A åker skoter med morfar
E uppe på toppen!
Busungar åker i snöskottan
Vårt hus i vinterskrud


med snö. Vi behöver inte mer nu! I går kväll när jag skulle kolla melodifestivalen fanns ingen bild på tv:n eftersom parabolen var helt översnöad : ( Fick pulsa ut till stegen, klättra upp på taket och skotta lite för att få bild, vad gör man inte för lite schlager ; ) Tycker synd om Shirley, hon var värd en bättre plats! Varken Af Ugglas el Emilia var bra.

Vi har varit ute nu på fm, lägger in lite bilder. När jag ser bilden på A och E som åker i snöskottan så kommer jag att tänka på "Uppa" (min morfar). När jag var liten fick jag alltid åka i snöskottan med honom, han brukade skjutsa mig på sparken också, med ett skärp runt magen så att jag inte skulle ramla av om det tog stopp, det var så kul! Jag saknar både honom och farfar mycket, men är glad över att de båda hann träffa A och E innan de gick bort.

Igår fick jag ett mail fr min faster i Gbg, där dom satt ute på verandan å fikade, gräsmattorna var gröna och det såg så där "vårligt" och härligt ut, man kan inte tro att vi bor på samma planet, jag längtar efter våren!

Tjing tjing/L

1 kommentar: