torsdag 26 februari 2009

Ett litet problem...

uppstod igår morse. Jag gick upp med A och E på morgonen, vi låg som vanligt i soffan och hade det mysigt, A trädde halsband och E tittade på Bompa.

När det var dags för frukost bad jag A städa ihop pärlorna hon hällt ut i soffan och tillsammans plockade vi i burken, när vi är nästan klara säger hon:
Å så har jag en i näsan också, men den får du inte ta!
Jag: Va!? Har du stoppat en i näsan???
A: Jaa det har jag, en lila!
Jag tar med mig A fram till lampan och visst ser jag att det sitter en pärla långt där inne! Jag ber henne att fräsa men det enda som händer är att den åker ännu längre upp.
Går upp och väcker K för att tala om det lilla problemet, han drar kudden över huvudet och säger: Hon är heeeelt otrolig!
Ringer sedan till sjukstugan, vi får komma upp så de får försöka ta ur den. A är jätteduktig och sitter alldels stilla, läkaren tar en liten sug och ut kommer en lila pärla! De ber att få behålla den för att sätta den på tavlan med fiskekrokar m.m. ute i väntrummet.
A har nu lovat att aldrig mer stoppa saker i näsan och när hon ändå var igång så lovade hon att aldrig mera äta snö heller : ) Vi får väl se hur länge det håller. Det är väl E:s tur att pröva snart antar jag.

Igår på fm var det fint väder, vi var ute och åkte "Säpplapp". På em åkte K och E skoter, jag och A var inne och bakade lite, vi gjorde en god paj med salami och broccoli till middag och kladdkaka till efterätt. Eva kom och hälsade på oss på kvällen.

Imorgon håller jag tummarna för alla hurtbullar på mitt jobb som ska åka stafetttvasan. Ni är så duktiga! Hoppas att det går bra för er och att ni får en fin dag. Strandskolan, Idre har nämligen inte mindre än 3 lag (X 5 pers) som ställer upp i år, bra jobbat!

Vill säga stort grattis till Victoria och Daniel också som har förlovat sig (äntligen!). A tror inte på mig när jag säger att hon är vår prinsessa. Mamma: - prinsessor har krona!

Nu när jag titta ut vräker snön återigen ner, det finns hur mkt som helst och det känns som att det aldrig kommer att bli sommar!

Ha de / L

1 kommentar: