söndag 1 februari 2009

Tack Astrid...


Lindgren alltså. Vet inte vad jag skulle gjort utan henne senaste veckan. Hon har i stort sett roat oss från morgon till kväll. Igår tittade vi på när griseknoen och Emil äter körsbär å blir fulla typ 17 ggr? Det är lika bra varje gång och så kul att återuppleva, var ju typ 20 år sedan jag såg det sist. Jag verkligen avskyr programen på de sk "barnkanalerna" Higglystans hjältar, Händige Mandy och Musses Club hus ger mig rysningar.

I morse visade vår termometer på -32 grader, det är inte klokt ju, nu får det vara nog! Längtar efter värme, en sådan där fin dag i mars när man sitter ute på en sjö, grillar korv, dricker oboy, äter apelsiner och solar sig. När man kommer hem så luktar alla kläder rök, man tar av sig brillorna å inser att man fått världens ränder, ansiktet hettar å näsan är full av fräknar, det längtar jag efter!

A är fortfarande sjuk : ( medan E är mycket piggare nu, sista dagen på penicillinkuren idag. Men inser att jag nog måste vabba ett par dagar till, men vad gör väl det om hundra år? Huvudsaken är att vi blir friska. Vill inte skicka barnen på dagis innan de äter å sover som de ska.

Nu ska jag laga en god middag, fläskfile med pesto, mums! Någon som vill ha receptet?

Kramizar / L

1 kommentar:

  1. Åh den härliga vinterdagen du beskriver längtar jag också efter! Här är ett jämngrått täcke på himlen varenda dag. Vi är friskare nu i alla fall och ska våga oss ut i morgon på en promenad. Jag vill gärna ha receptet - det låser supergott!

    SvaraRadera