måndag 2 februari 2009

Hemmadag igen...



blev det idag eftersom A fortfarande inte är riktigt kry. Kallt är det fortfarande också om ni undrar, -20 grader. Finns alltså inte så mycket att göra. Fast jag har fått mycket gjort här hemma idag plockat, städat och fixat hela dagen. Känner att krafterna börjar återvända. Skönt att få lite ordning igen.

Vi har bakat också! Pizzabullar, för er som inte vet så är det som en kanelbulle fast med tomatsås, skinka och ost inuti. Det är alltså inget fikabröd utan mer som utflyktsmat eller mellanmål. Kan vara bra att ha inför kommande skoterutflykter, gott istället för mackor eller korv med bröd som man äter jämt annars. A och E tycker det är väldigt rolig att baka, speciellt att kavla. E åt väldigt mycket skinka och ost, blev lite snålt med fyllning på slutet: )


Ikväll har jag kollat på "Familjen annorlunda" på Tv4, där får man bl.a. följa familjen Johansson i Älvdalen som består av mamma, pappa och TIO barn. Fattar inte hur de orkar, de verkar ju helt coola båda två och bara tar dagen eller livet kanske som det kommer. Tänk vilken tvätthög att vika och tänk när dom blir förkylda å får feber allihop, vem har fått alvedon å vem inte? Mitt liv känns plötsligt mycket lättare ; ) Jag brukar förresten läsa mamma Tinas blogg, länken finns här bredvid.

Imorrn ska jag äntligen gå till jobbet, om inget oväntat sker. E ska på dagis för första gången på en och enhalv vecka och A ska få vara hemma hos farfar.

Natti natti/L

1 kommentar:

  1. Vad mumsigt det ser ut med de där bullarna. Tack för tipset! Kanske ska ladda frysen med några sådana - det verkar bra att ha med till fjällen eller på utflykt. Ska upp till Särna 28/2-5/2 och resten av veckan Sälen. Kanske poppar förbi er någon dag om jag får.

    SvaraRadera