måndag 30 mars 2009

Uppdaterar...

Sedan sist:

Fre: Lagade god kasslergryta till middag sedan skulle vi dra på badet, Eva följde med. När vi kom fram stod det: "Ikväll STÄNGT" på dörren vi åkte besvikna därifrån : (

Lör : Jag och A drog till Mora på lite shopping eftersom vädret var urtrist, sopade av 15 cm nysnö fr bilen innan vi for + att det snöade nästan hela dagen. Handlade lite smått och gott, överdragsbyxor till A och E, tunna vantar, smink och lite presenter, typ alla vi känner fyller år nu! Ja just ja jag köpte en äkta Mårbacka perlagon också, dyr men superfin, hoppas jag kan hålla den vid liv nu : ). E fick en basketkorg + boll som han har roat sig med sedan dess. A fick en kassaapparat, hon ska inte längre bli fröken, hon ska bli "betalare" 1 l mjölk kostar 100 000. K och E var kvar hemma, de åkte stoter bla till morfars jobb så att E fick köra lite traktor. På så vis fick både A och E gör det de gillar bäst denna dag; ). Skulle ju "manifestera" på kvällen och släcka ner alla lampor. K tyckte jag var helt knäpp och att jag typ skulle åka buss till jobbet eller ngt istället. A som inte riktigt somnat blev ledsen och rädd eftersom det blev så mörkt, så hon fick sitta uppe med oss i mörkret och titta på Robinson.

Sön: Sovmorgon, fast egentligen inte så mkt eftersom man skulle ställa om klockan : (. Sedan en sjukt fin dag med toppenåkning i Fjätervålen. Helt slut i benen och het i ansiktet när jag kom hem. Sedan middag hos farmor å farfar gott och skönt : ) !

Mån: Drog upp trötta barn ur sängen imorse eftersom de inte ställt om tiden riktigt ännu : ( det tar väl några dagar. Jag köpte en jättefin korg på "Syrran & Jag" idag, som en kundkorg fast i tyg ni vet, en turkos såklart. Känns lite tantigt att gå omkring med den men jag vänjer mig nog snart, kånkar ju jämt omkring på en massa tunga böcker. "Samma färg som på vår barnvagn" konstaterade A genast.

Just nu : Snöar det lite grann, så ni som ska hit i påsk behöver inte oroa er, det finns massor kvar. Nästan inget har hänt sedan sportlovet : (. Nu ska jag laga mat...

/ L *

1 kommentar: