måndag 23 mars 2009

Måndag igen...

E hälsar på morfar på jobbet

Idag på vägen hem från dagis hälsade vi på morfar på hans jobb. Han jobbar så vi åker förbi honom på vägen hem nu. E tyckte att det var väldigt kul att titta på traktorn, sitta i stolen och fingra på allt: ) A var inte alls lika imponerad. Själv pulsade jag omkring i högklackade stövlar i 1m snö bärandes på två barn, jag var helt slut innan vi var framme vid bilen igen. När vi for så startade morfar traktorn igen och avverkade ett träd, E blev väldigt imponerad och intresserad av kranen. A:s kommentar var:
- Morfar får inte komma hem till våran gård och skotta ner träd, han får bara skotta snö! "Han bara rasar ner all träd", sa hon argt ; )

Bobtur i solen

Igår , söndag tittade faktiskt solen fram på Em. Jag och E var själva hemma så vi passade på att ta en prommis i solen, kul att åka bob! A var hos sin kompis T hela dagen, skönt att de leker så bra ihop och har så kul tillsammans, roar sig helt själva. Hämtade hennne vid fyratiden då var det full fart men innan vi var hemma igen så sov hon som en stock i bilen.


Vi har även bakat i helgen, lika bra att börja i tid eftersom vi snart ska ha 30-årskalas i huset (Inte jag heller, så gammal e inte jag ; ) ) Vi bakade bullar och kokosrutor: )


Vi har hälsat på hos gammelfarmor E också, hon tycker att de är så roligt när vi kommer och bjuder alltid på en massa gott : ) !

Kom i håg "Familjen annorlunda" på tv4 kl 20.00 ikväll, då sitter jag bänkad framför tv:n och retar upp mig på familjen i Staffanstorp och beundrar familjen i Älvdalen, ni kan läsa mamma Tinas blogg i min lista här bredvid.

/ L *

1 kommentar: