onsdag 4 mars 2009

Full fart...

E med gardinstång i högsta hugg

A:s nya skaljacka fr PO.P som snälla J fyndat åt oss, Tack! Fanns bara rosa på outleten så jag får köpa en till E när jag ska till stan.

Mera nytt PO.P fr outleten, perfekta dagiskläder, men A kan absolut inte tänka sig att ha ngn av tröjorna, det är pojktröjor!

är det mest hela tiden, både hemma och på jobbet. Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta, det händer så mkt saker hela tiden! Vi har iallafall kommit igång med jobb och dagis igen efter sportlovet. Vi började med studiedag i måndags, en intressant dag med föreläsningar i Älvdalen: )
I dag var det långdag på jobbet, fick plodpudding till middag när jag kom hem, det är det värsta jag vet och det bästa A och E vet, de äter som små hästar och jag håller god min och smakar lite.
Idag pratade jag, A och E om hur många år de fyller och jag frågade vad de vill ha i paket, E svarade direkt -Dator och glass! A vill fortfarande ha en lillebror och en lillasyster eftersom hon inte fick det i julklapp (man får alltid två bebisar och det är alltid en flicka och en pojke). De ska ha rosa och blå pyjamas. -Och så vill jag ha en egen sån där datagrej, jag ska visa, och så gick hon och hämtade ett USB minne! Hmm...både glass och USB minne känns överkomligt, dator lite värre och det sista helt uteslutet!
Ikväll innan läggis har det varit fullt ös, jag var i tv rummet när jag hörde E ropa utifrån köket att han hittat en "pinne". Efter en stund gick jag dit för att se, det visade sig att "pinnen" bestod av gardinstången som han klättrat upp på bänken och sedan upp i fönstret för att ta ner, trätt av gardinen från stången och nu använde som något slags svärd. När jag sedan fixat till gardinen och allt var i sin ordning ropade A från toaletten: - Mamma jag har gjort en ny matta! efter en stund gick jag dit för att se, det visade sig att "den nya mattan" bestod av toapapper som A dragit loss, typ en halv rulle och lagt ut i olika längder över hela badrumsgolvet. Hon såg så nöjd och stolt ut över sin nya matta och som sagt ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta; ) Men nu tror jag att de sover, det är iallafall tyst på övervåningen och jag pustar ut, kan inte begripa vad jag gjorde med all min tid i mitt förra liv?
Imorgon är vi lediga allihop och det är dags för det årliga Skrulleboloppet, dagis egen skidtävling!
Jag har äntligen hittat ett par fina gardiner till sovrummet med, ni ska få se dem bara jag fixat till lite : ).
Nu ska jag lägga mig och läsa, har ni läst ngt av Denise Rudberg.... inte? Gör det!

/ L *

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar