onsdag 18 mars 2009

Bassiluskan...

Alla böckerna om Ingrid är bra, just denna förklarar för barnen varför man blir sjuk!

har kommit på besök hem till oss igen, hon är pytteliten har vingar, vassa taggar och bits, det är hon som åker in i näsan, öronen, bits och gör så att barnen blir sjuka! Vill du veta mer om Bassiluskan kan du läsa böckerna om INGRID av Katerina Janouch de är favoriter hos A och E.

Vad har hänt sedan sist? Joo i fredags var K på hockey, Leksand förlorade tyvärr och det ser väl inte så ljust ut för dem nu har jag förstått : (. Lördag och söndag sken solen så gott som hela dagarna det var jättefint och skönt ute, vi åkte skoter en sväng.

På söndag kväll hade A plötsligt 39,5 i temp : ( Det betyder att jag måste VABBA IGEN, K jobbade och E fick gå på dagis och leka skönt för honom att få vara där utan syrran ("Brybritta") ibland.

Känns som att jag är den människan i hela Sverige el åtminstone Dalarna som vabbar mest av alla, ligger papper fr försäkringskassan i postlådan så gott som varje dag. Om det skulle vara så att F-kassan har "kontrollanter" så kommer det nog snart en sådan hem till oss och knackar på vår dörr, inte för att jag fuskat el gjort fel på på nått sätt. Jag ser framför mig hur hon ser ut, för det är en hon, en sträng tant med glasögon på näsan, knut i nacken och anteckningsblock och penna i högsta hugg. Hon kanckar strängt på dörren och ber att få komma in för att kolla att jag verkligen är hemma och att barnen är det också och att de verkligen är sjuka (har hon med sig termometer kanske?) ; )

Igår vabbade Kalle, jag jobbade och E var på dagis. Idag vabbar jag igen och både A och E är hemma. Lite jobbig period att vara hemma från jobbet just nu eftersom jag kört igång med utvecklingssamtalen nu, så jobbigt att ringa och ställa in möten, föräldrar som kanske tagit ledigt fr sina jobb osv men det är ju inget man kan göra något åt: (. Idag ska dock snälla farfar komma hit på Em så att jag kan åka till Idre och ha mina möten : ).

En annan mycket betydelsefull sak har hänt, det var i måndags, dels fyllde vår vän 0 A 30år då och POP öppnade webbutik! Det betyder att vi som bor i urskogen och har 23 mil till närmsta butik kan shoppa på pop ändå : )

Jag -Idag öppnar pop sin webshop!
K -Jaaha, är det bra det, det låter dyrt?
Jag - Jaa det är bra, typ lika viktigt för mig som att Leksand går till elitserien för dig.
K -Jaahaa är det sååå viktigt?

Jag kikade naturligtvis in i shoppen en liten sväng, naturligtvis skulle jag inte köpa något utan bara kolla lite. Naturligtvis var det REA och naturligtvis hade de en massa andra förmånliga erbjudanden just denna dag. Naturligt hittade jag en massa fina och nödvändiga (inte) saker och det var ju så billigt. Naturligtvis råkade dessutom vara fraktfritt just denna dag så då handlade jag naturligtvis lite mer ; ) Naturligtvis lägger jag in en bild på grejerna när paketet anlänt!

Just nu går A omkring här hemma i baddräkt (eftersom hon är så varm) själv hade jag valt ngt annat än en slimmad baddräkt om jag hade feber, men hon själv vill ha det så. E tittar på sitt favvo program "Postis Per". Nu tänkte jag försöka röja lite här hemma, det är otrolig vad mkt en febrig liten tjej hinner att dra ut på en dag!

/ L*

3 kommentarer:

  1. Nu har jag fixat så jag kan kommentera!

    SvaraRadera
  2. Underbar ordväxling om POP - jag skrattade högt för mig själv och gratulerar till den galanta argumentationen.

    SvaraRadera