onsdag 1 april 2009

Det rullar på...

Sagostund


Kollade ni på familjen annorlunda i måndags? Det gjorde jag såklart hoppas programmet fortsätter i all evighet, familjen i Älvdalen är så himla coola : ) jag sitter som klistrad framför tv:n.

Annars så har jag varit så himla trött de senaste dagarna, fortfarande inte vant mig vi den nya tiden och så är det rätt körit på dagarna eftersom K åker tidigt på morgonen och inte är hemma förrn vid halv sex. Lämnar, hämtar, handlar, lagar mat, plockar, lägger och förbereder morgondagen och så går det runt, runt. Ska bli skönt efter påsk när det lugnar ner sig lite igen.

Igår sålde vi en bilstol och så har en ringt på den andra idag, skulle fundera lite, så skynda dig nu om du behöver en!

Fick ett tråkigt besked igår som gjorde att jag funderat mkt och haft svårt att sova inatt. När oväntade saker sker så börjar man fundera på livet och hur lite vi egentligen vet om varandra och hur vi har det. Det är så viktigt att vi stannar upp, tänker och VISAR att vi bryr oss om varandra!

Idag har det varit en rätt lugn dag på jobbet, var på kulturhuset på em och tittade på en föreställning av Dalateatern "Dagbok av Selma Lovisa Ottilia" handlade om Selma Lagerlöf och hennes liv, superbra! Budskapet till eleverna var att alla kan bli de som de själva vill och uppfylla sin drömmar : ) Selma vill bli författare och det blev hon trots att många var emot henne tom hennes egen familj, hon fick ju som första kvinna Nobelpriset i litteratur. Så tänk på det NI KAN BLI VAD NI VILL!

Grattis säger vi också till lilla L som fyller 2 år idag, tänk vad tiden går...vi kommer å grattar imorgon. A har klippt sig idag, hon fick följa m farmor till frissan när hon skulle dit, toppen! Hon blev jättefin och lite olikt sig. De hämtade sedan E på dagis, såå skönt för mig att slippa stressa från jobbet : ). Köpte förresten en glass när jag åkte hem från jobbet idag = vårkänslor. Väl hemma så har jag gjort en insats för mina blommor, eller jadet som är kvar av dem: ( de flesta har jag slängt. Hellre inga blommor än fula blommor. Lär ju bli utan ett tag eftersom det inte finns några nya att köpa här på byn. Eller jo det finns men en grön växt kostar 135kr å jag behöver minst tio. Kanske en anledning att åka till IKEA där brukar de ha fina å bra blommor ; ) Så om du läser detta å känner att du har tråkigt så kan du få komma hem till mig å plantera om stackarna som inte fått ny jord på tre år.

Imorrn ledig dag = snö å blåst?

/ L *

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar