söndag 5 april 2009

Städdag...

...idag, har städat hela fm. Konstigt nog så blir man aldrig nöjd, under tiden man städar så hittar man hela tiden nya grejer som behöver fixas. Tex rensa bland berget av leksaker, kan nån köra hit en container tack! Undertiden som jag städade satt A och tittade på kort när hon var liten bebis. Hon pussar på varenda kort av sig själv och säger: " -Hej på dej du lilla Gofia!" och sedan så gapskrattar hon, lite egenkär kanske : ).

E var lite "olydig" nu på morgonen, ville så gärna hälla ut hela skurhinken på golvet : ( han gav sig inte och tillslut fick jag nog, som "straff" så prövade jag att ställa ut honom på trappen (ja det är varmt ute och jag tittade på honom genom fönstret hela tiden), det enda som hände var att A genast började tjata: "-Jag är också olydig, jag vill också stå på trappen" och så slutade det hela med att de båda "stog" ute på trappen, dvs de lekte å hade jätteroligt.

Är inte så mkt för påskpynt, men ett påskris vill jag gärna ha, det ska vi gå ut och plocka nu.

/ L*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar